Pages

.

Friday 13 December 2013

Kucing mati masuk syurga?



Sejak kebelakangan ini, anak2 kucing kami bermatian.

Lepas balik dari KK jumpa kawan hari tu, seekor anak kucing mati.

Dua hari yang lalu pun, aku mengubur kucing. Oleh sebab parents aku teda di rumah, tinggal aku sorang2 saja, so, akulah yang mengurus pengkebumian adek2 ni. Selalunya bapa aku yang buat kerja mengubur kucing ni. Aku jadi undertaker ganti bapa aku kejap. 

Seekor sudah kena curi mama dia entah angkut ke mana.

Pastu, tadi pagi, pun pi kubur juga. Sedih aku. Dua tiga hari ni aku jaga dia, bagi minum air, makan ubat, tiap2 dua jam bagi bangun minum air, then bersihkan badan dia, kencing berak dia... last2 nda bertahan, jalan juga.

Semua mati sakit. Mana silapnya ntah aku nda tau. Asyik2 nda kejadian anak kucing.

Sekarang ni tinggal seekor lagi, mudah2an panjang umur. Pasti dia sunyi sebab abang dia sudah tiada... :'(

Baru2 ni, ada juga kucing aku beranak, tapi lepas tu, ntah mana mamanya angkat bawa lari. Kompom nda hidupla tu adek tu.

OK, sekarang aku buat entri ni bukan sebab mo reminiscence benda2 lepas, sebab aku tertanya2 ~sebenarnya sudah lama persoalan ni timbul, baru rasa mo google, cari hadis2 sahih tengtang hal ini~

kucing mati masuk syurga ka?

Ada pendapat mengatakan kucing yang mati terus masuk Syurga Naim. ~Lega aku~.
Aku nda pasti sahih atau ndak kenyataan tu.

So terus buka video Ustaz Azhar Idrus. Sebab ni yang aku jumpa.


Menurut pendapat sahih,

Tiada binatang masuk syurga ~What the..?~.

Binatang akan dibangkitkan pada hari akhirat kemudian diadili dan menjadi tanah semula.

Jadi mereka juga tidak masuk neraka. ~Lega balik~.

Cuma yakin sahaja, di syurga adanya binatang. IMO, Kalau rasa mo jumpa binatang yang kita pernah bela dulu, permintaan pasti dikabulkan.

Tapi ada pendapat khilaf menyatakan terdapat beberapa jenis binatang yang masuk syurga. ~But, am not going to go through this~.

Ah! cukuplah setakat ini saja. Setiap benda hidup, pasti mati. Itu janji Allah.

P/S : Sebenarnya boleh cari banyak lagi, tapi cukup setakat ini saja. Aku masih sedih.

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

sum o' spies